УСВОЈЕН РЕГУЛАЦИОНИ ПЛАН "ЗОНA РАДА И ИНДУСТРИЈЕ - БАЗА МЕК ГАВЕРН"
петак, 20.05.2022.

Скупштина Брчко дистрикта БиХ донијела је Одлуку број 01-02-2120/22 од 11. маја 2022. године о усвајању Регулационог плана ,,Зона рада и индустрије – База Мек Гаверн у Брчко дистрикту БиХ.

Простор намијењен за зону рада и индустрије у КО Брод, представља обухват од 176Ха и простире се на подручју између градске обилазнице, односно заштитног појаса планираног гасовода, јужно до корита ријеке Брке, на истоку до насеља Брка и сјеверу до КО Уловић, односно граница је поток Лукавац и постојећа жељезничка пруга. Једна од погодности овог простора јесте постојећа жељезничка пруга, те је у том смислу, као и значају жељезнице у транспорту роба опређељен и саобраћајни концепт зоне. Постојећа пруга би се могла искористити за транспорт робе и других добара из и у пословну зону. Те је планиран интермодални центар за искрцај и укрцај робе како би транспорт био економичнији и ефикаснији.

Индустријска зона база Мек Гаверн је управо због свог просторног положаја како у односу на град, тако и комплетан регион, својом саобраћајном повезаношћу, у оквиру пројекта ИПА 2014 ''Подршка у успостављању и јачању пословних зона у циљу побољшања конкурентности на тржишту'' (ЕУСЕСБИ) ова локација изабрана у 10 зона у БиХ од аплицираних 130 зона са подручја цијеле Босне и Херцеговине, као зона с највише потенцијала те се приступило изради студије изводљивости наведене пословне зоне, што говори у прилог њеној атрактивности.

База Мек Гаверн чини обухват који ће представљати синтезу различитих функционалних и организационих намјена. У том смислу у зони ће постојати тзв. Слободна зона, пословна зона, робни претоварни центар- интермодални терминал, производна зона, зона за потребне ЈП Комунално са центром за заштиту животиња. Узимајући у обзир близину града и приградских насеља, није једино дозвољена прљава индустрија.

Анализом постојећег стања, те анализом објеката на контактним зонама, планиране интервенције се заснивају на сљедећем: Формирање примарне мреже саобраћајница у правцу исток – запад, сјевер – југ, које ће бити главне саобраћајнице зоне за опслуживање и транспорт. Са ових саобраћајница унутар сваке поџоне се интерним саобраћајницама приступа свим објектима, односно комплексима. На овај начин усмјерава се циркулисање саобраћаја и транспортних возила на сигурнији начин.